Publicerad den 08 Mar 2022

Var med och stötta Ukraina!!

Insamlingsläget 2022-03-08 kl. 18:00
2 646 103 kr

Många människor i Ukraina, särskilt kvinnor o barn är på flykt, både inom landet och till olika grannländer. Hjälpbehovet är stort och kommer att öka i takt med ökade flyktingströmmar. Rotary i Sverige samlar nu in pengar till humanitär hjälp o stöd för Ukraina.

Insamlade medel under mars månad kommer att DUBBLAS av Akelius Foundation och hela beloppet skänkes därefter oavkortat till FN-organen UNHCR och UNICEF.  Om du bidrar med 200 kronor blir hjälpen 400 kronor och om du bidrar med 500 kronor blir hjälpen 1000 kronor till krigets offer i Ukraina.

Tillsammans kan vi hjälpa för att lindra den humanitära katastrofen i vårt europeiska grannland.

Roger Akelius är entreprenör, fastighetsägare, filantrop, författare och en stor bidragsgivare till FN, SOS Barnbyar mm. I detta generösa samarbete donerar han alltså lika mycket som vi i Rotary lyckas samla in, krona för krona, och han har meddelat att han hoppas det att det skall bli riktigt mycket pengar till krigets offer i Ukraina.

Läs mer och skänk en slant via >