Ängelholm-Bjäre Rotaryklubb har hittat bra och säkra sätt att fortsätta umgås under pandemin.

Walk'n'talk Sibirien

I mitten av mars 2020 beslutade klubben att ställa in alla ordinarie träffar p.g.a. Corona-pandemin. Ganska snart insåg klubben att många blev riktigt ensamma och inte hade så mycket att se fram emot. Hur umgås man då riskfritt under tider som dessa?

Vi bestämde oss för att promenader utomhus, med avstånd och stort egenansvar skulle fungera, och HAR fungerat alldeles fantastiskt bra. Först träffades vi vid vårt ordinarie frukostställe men kom på att det var ett ypperligt tillfälle att lära känna andra platser. Nu vandrar vi på olika ställe i kommunen, intar egen medhavd frukost utomhus och genomför vårt traditionella lotteri så att vi kan fortsätta skänka pengar till Rotary Doctors. Mycket trevligt.

Vi varvar promenaderna med digitala träffar och vi är imponerade av att representanter från den generation som växt upp utan digital teknik är flitigast på att deltaga. Imponerande!

Under det som kommit att kallas "andra vågen" i pandemin kom så beslutade klubben att köra 100% digitala möten med undantag för en Walk & Talk efter julledigheten.