Publicerad den 10 Dec 2021
Världens bästa julklapp!

Ge en julgåva till människor på flykt och hjälp dem att överleva och återbygga sina liv

Ett enkelt sätt att göra skillnad får många utsatta människor är att ge ett presentkort som alternativ julklapp.

a) Betala in önskat belopp till ShelterBox Sveriges till Swish (123)9005430

b) Ladda ner underlaget via denna länk:  Julbevis för egen utskrift

c) Skriv ut presentkortet  enligt följande:

• Använd gärna ett lite kraftigare papper
  • Skriv ut med inställningen dubbelsidigt (vänd vid långsida) och i verklig storlek/100%
  • Fyll i önskad information
  • Vik på mitten
  • Fyll i summan
  • Ge eller skicka som julgåva

Just nu är miljontals människor i världen på flykt p.g.a av naturkatastrofer och konflikter. Vi vill förbättra deras situation!

Genom att ge anpassad materiel och utbildning till familjer som har förlorat sina hem i katastrofer, förvandlar vi förtvivlan till hopp.

Vi i Shelterbox Sverige strävar, tillsammans med våra internationella ShelterBox kollegor, mot en värld där ingen familj, som drabbats av en katastrof, står utan skydd mot väder och andra hot. Är du med?

Titta gärna på denna video som visar och berättar vad vi gör: Besök visitor center i Truro

Varmt tack till alla Rotarianer och Partners som ger oss ovärderligt stöd i detta arbete!

Se var vi gör insatser just nu

Som du säkert sett på nyheterna har Haiti nyligen drabbats av två naturkatastrofer. Vi jobbar just nu hårt med att kunna göra en insats där men vi hjälper ju till på andra utsatta platser i världen. Läs mer om vår pågående operativa verksamhet >.